Eerste schoolweek is een feit!

26 september 2016 - Batu Caves, Maleisië

Hee KualaLumpie!

Want vanaf nu ga ik je zo noemen :) Afgelopen week is snel voorbij gegaan, zo snel dat ik nu al niet meer weet wat ik sommige dagen gedaan heb. De tijd vliegt hier soms zo snel! Het is alweer mijn derde week hier en het voelt steeds meer als thuis. Dit merk ik vooral als ik uit de lift stap op de zevende verdieping en mijn tas overhoop haal om de sleutels te zoeken van het appartement.

Woensdag en donderdag waren mijn Orientationdays. Ik keek hier erg naar uit. Het voelde als de introweek van het eerste jaar van je studie. Helaas zijn de introdagen hier iets anders dan in Nederland en was dit dan ook best wel saai. Heel erg veel informatie en regels, maar ja die horen er dan ook bij. Tijdens de eerste dag zag ik al een leuk kraampje in de aula staan over een studentenvereniging die vrijwilligerswerk doet. Helemaal iets voor mij natuurlijk! Het komende event was dan ook afval ruimen op een strand in Maleisië. Helaas was die al vol, maar ze nodigden mij wel uit om te komen kijken bij de meeting die op donderdag zou zijn. Dit heb ik ook gedaan en dat was erg leuk! Het strandevent was komen te vervallen en er was een nieuwe waarvoor ik mij kon aanmelden dus zondag hebben we met 35 andere leden een mooi park mooier kunnen maken door flink wat afval te verzamelen!

Vandaag was eindelijk de dag dat ik naar school zou gaan! Vrijdag had ik voor het eerst mijn rooster gezien en het is best een pittig rooster, maar ach vrijdag ben ik wel vrij dus lekker lang weekend. Vandaag was mijn dag dan ook van 8:45 tot 18:00. Een lange dag, maar wel een erg leuke dag. Ik heb vijf leuke klasgenootjes en ook al zijn we maar met z’n zessen, het wordt vast heel leuk! Het bijzondere is ook dat we alle zes uit verschillende landen komen en er dus ook maar één local is. We vinden het allemaal (vooral de meisjes) leuk om te praten dus alle landen en hun culturen zijn dan ook al besproken. Tijdens de eerste les werd ons verteld dat er in Penang over een paar weken een interessante conferentie is over toerisme en dat het ons ook sterk aangeraden wordt om daar naar toe te gaan. Dit zal vast een hele leuke activiteit worden voor de teambuilding van de klas! Daarnaast gaan we morgen ook naar de World Tourism Day Forum met interessante sprekers zoals de CEO van Air Aisa en de ex-CEO van Malaysian Airlines. Beide events lijken mij heel erg interessant en ik ben nu al op de eerste dag super blij dat ik voor deze opleiding gekozen heb!

Dit was niet een blogje met de meest spannende avonturen, maar het was wel een blog waar ik tijdens het schrijven van de blog erg blij van werd. Ik ben nog steeds heel blij met de keuze van deze minor en ben ook blij dat ik een leuke groep heb gevonden waarmee ik af en toe leuke dingen kan doen zoals vrijwilligerswerk. Verder kijk ik ook erg uit naar de komende weken aangezien mama en René langs komen en we komend weekend Max gaan aanmoedigen tijdens zijn race in Maleisië. Zou toch mooi zijn als hij een podiumplek zou rijden en wij dat kunnen zien. Dus hup hup Max!

Ohja ik ben ook nog naar de Batu Caves geweest. Dit is een Hindoeïstische tempel met veel apen en mooie beelden en ook veel traptreden. Jammer was wel dat ze aan het bouwen waren rondom en in de tempel. Hierdoor werd de mooiigheid wel een beetje verstoord.Hi you all!

Dag KualaLumpie! See you next time tijdens mijn vierde blog :D